tisdag 1 mars 2011

Vantlös i hela sex timmar!

Helt plötsligt märker jag att mina vantar är spårlöst borta. Borttappade!

Kanske var det ett sign för att våren är på ingång, tänkte jag för dämpa min besvikelse att jag tappat bort tredje paret vantar för vintern, vilket suger förbannat hårt i en studentkassa kan jag lova. Då jag promenerade till skolan förfrös Vättervinden näst intill mina fingrar. Faan också, var nästa tanke som susade förbi.

Att slarva bort vantar är en av mina sämre sidor, så jag accepterade det och gick snart vidare i tanken om att jag gott fick köpa mig ett par nya. Min idol Leifs kommentar spelades upp i mitt huvud: "Pengar är ju bara pengar, och det kan man tjäna nya." Så sant så!

Gissa vad jag hittade utanför toaletterna på lärarhögskolan sex timmar senare! Ibland måste man ha lite tur..

-Vantarna såklart!

Förresten, om någon vill skänka ett par vantar som buffert till mig så är det helt OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar