måndag 28 mars 2011

Dagens små underverk!

Min förmiddag började hos Elins Hudvård där blev jag behandlad som en prinsessa i hela 80 minuter. En lyxig ansiktsbehandling och nackmassage blev det. Ingen kan som Elin, det har jag sedan länge konstaterat! Dessutom är hon en mycket rar flicka med hjärtat på rätt plats. Pysselmaja som mig är hon, så när jag gick därifrån kände jag mig helt desperat efter second hand-shopping och pyssel.


Dagen fortsatte sedan med en fin lunch hemma hos min älskade mor. Vi satt i uterummet och det var riktigt skönt och varmt i solen. Våren är banne mig på väg! Därefter bar det sedan av till Vara och även Vårgårda för ett efterlängtat PMU-besök.


Härliga, härliga PMU!

Jag fick springa och prova medan mamma, mormor och morfar satt och fikade. Tänka sig, 10 plagg för 400 kronor. Smaka på den karamellen! Vi fyndade även pysselmaterial till framtida bruk.
En fin liten klänning blev det.
Och lite saker till mitt nya kök i Jönköping. Fast detta köpte mamma helt nytt till mig så det är ingen second hand, trots att det ser gammalt ut. Finns på Hemkompaniet i Vara. En liten väska för två tjugor blev det också. Den ordinarie prislappen satt faktiskt kvar, med pris 399 kronor. Lite skillnad kan man säga!
Imorgon beger vi oss till Falköping för att kolla in några andra loppisar som Elin tipsade om. Och lustigt nog åka och kolla på tranorna i Hornborgasjön. Det kan inte bli annat än bra!?!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken underbart vacker rosa klänning! Jag dööör :) och de där peppar salt socker burkarna. MUMS

    SvaraRadera
  2. Helt underbar klänning! Kanske skulle ta mig en tur till Vårgårda och se om jag också kan fynda? :-)

    SvaraRadera
  3. Jaa! Där kan man hitta allt och lite till :)

    SvaraRadera