torsdag 17 mars 2011

Det finns oftast hopp i sådant man tror är hopplöst!


Jag har två dagar innan tentan och jag gör inget annat om dagarna mer än att räkna och läsa. Självförtroendet går i vågor och ryggraden känns helt förstörd av allt sittande, böjd som en ostbåge ungefär. Trots att känslan av panik som hälsar på titt som tätt har jag bestämt mig för att det bara skall gå, så in i helvete skall det bara gå. Inga problem, det fixar jag lätt. Lite mer Thomas Ravelli-inställning om jag får be! För övrigt piggar jag upp pluggkvällen med min rosa Lacoste-tröja från 80-talet, för den är så brinnande het.

Det bästa med tentaperioder måste väl ändå vara när de är över, för då har man ju tid till annat. Till exempel:

  • Pyssla i mängder. Jag kan knappt bärga mig tills jag får sätta mig vid en symaskin och köra av bara farten
  • Åka med Amanda till Flatholmen och fota, fiska, käka god mat och bara göra ingenting.
  • Hänga med vänner och göra annat än att plugga tillsammans
  • Åka till Göteborg och chillaJohanneberg
  • Få ansiktsbehandling av bästa Elin

Det är vad jag planerar göra inom snar framtid. Vad jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar