måndag 14 mars 2011

Drömmarna är våra vägvisare

Det är något speciellt då man på morgonkvisten slår på radion och äter sin frukost, det är just då som dagen sparkas igång. Radioröster kan framkalla känslor hos mig av alla dess slag, såsom glädje, irritation, förundran och ibland ilska. Det får mig att vara aktiv med tankar om saker som jag kanske inte annars skulle ha en enda fundering över. Radion, som en gammal vän gåendes i hasorna.

En av mina största drömmar är att någon gång få prata i radio. Att få förmedla något som möjligen kan intressera och inspirera andra människor. Dessvärre har väl jag aldrig känt att jag haft något vettigt att säga. Vem skulle vilja lyssna på mig..?

Det ringde från dolt nummer härom dagen. Redan vid hejet förstod jag vad som skulle ske, det började bubbla i hela mig. Imorgon klockan 11 i P4, radio sjuhärad, då slår min dröm in. Jag insåg att jag faktiskt har något bra att säga, och att det kommer att bli en bra och rolig grej.

Direkt ifrån mitt hjärta, ut genom radions högtalare och in i era öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar