tisdag 22 mars 2011

Cash is king!

Att bara handla kläder second hand innebär att man får en rejäl hög med pengar till övers om man jämför med att bara köpa nya kläder. Med dessa besparingar kan jag istället:
  • Köpa precis det som magen skriker efter och dessutom äta ute minst någon gång varje vecka
  • Lägga pengar på frisörbesök
  • Handla nästan allt mitt smink från MUS, mitt favoritmärke
  • Spendera pengar på behandlingar hos massör, hudterapeut mm
  • Lägga en stor del av min budget på tågresor eftersom jag ofta åker hem till Herrljunga
  • Vara generös, trots det faktum att jag är student

Studentbudgeten är allt annat än fet, och som ni ser kan jag unna mig saker som jag verkligen mår bra av. Inköp av nya kläder stimulerar för stunden medan ovanstående saker gör mig gott på ett mer långsiktigt plan. Jag har inget behov av att spara just nu så på det stora hela gör min livsstil mig nu till en "rikare" människa.

Att välja:

  • Antingen ett par nya Boomerang-jeans.
  • Eller ett par second hand Boomerang-jeans, en middag ute, några kaffe till mina vänner, en massage och några bärs i baren.

-Iallafall för fröken Frozen är svaret givet, So long!

1 kommentar:

  1. OHHHH vad jag gillar ditt tänk!
    Vara rik innebär inte att man ska handla massa dyra kläder att hänga in i garderoben. Rikedom är njutbara stunder såsom god mat, massage och bara vara och ge av sig själv till dem man tycker om.
    Naturen är också en fantastisk rikedom. Promenera och få friskt syre i sig, se alla fina färger, uppleva allt som blommar, se små fjärilar som fladdrar förbi. Det är för mig en stor rikedom och det är verkligen balsam för själen, dessutom är den alldeles gratis! Tänk vad bra vi har det :)

    SvaraRadera