torsdag 27 oktober 2011

Igår shoppade jag för första gången sedan ett år tillbaka. Och ja, jag erkänner att jag var hur lycklig som helst. Jag hoppade och studsade som ett litet barn på julafton. En mycket behaglig känsla. Inköpet blev en tjocktröja och en skjorta. 

Samtidigt som inköpet av helt nya kläder kändes fantastiskt bra just denna gång (hallå, jag har inte shoppat på ett år!!) tycker jag nog ändå att det inte var lika givande som det brukar kännas att handla second hand. Alltså, det för med sig så fruktansvärt många positiva fördelar. Läs mer om det här! Ett nytt inköp av kläder hjälper inte direkt människor att ta sig ur fattigdom och det är inte heller milövänligt, så som ett secondhand-inköp kan göra. Jag spyr helt enkelt på vår levnadsstandard. Mer långsiktigt tänk åt folket! 

Psykglad för detta inköp, men hur hållbart är det egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar