tisdag 22 februari 2011

Magen lär inte kurra!

Idag fixade Lisa och jag 24 portioner med paj, thai-gryta, lasagne och lins-gryta. Vi kan medge att vi båda är nöjda med dagens bravader. Varje portion kostar ca 19 kronor. Då är det ändå ingen skitmat utan baserat på färska grönsker, räkor, kyckling, köttfärs, färska örter.

Detta mina vänner, kallas bra planering, eftersom vi nu har lunch fram till tentorna som dyker upp om tre och en halv vecka. Hell yeah!

En bra grej Lisa lärde mig var att frysa in i plastpåsar, vilket passar ypperligt till min lilla frys.




Ungefär såhär såg det ut när vi härjade i köket. <--- klicka och se!

2 kommentarer:

  1. och speciellt i mitt lilla frysfack! min mamma undrade vad jag hade gjort av maten.. tack för att du blir min matmamma nu :) och bra gjort idag!

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni har varit! Nu kan ni plugga lugnt med vetskapen att ni inte behöver gå hungriga. Lycka till!

    SvaraRadera